Actualitat >

Notícies

Parlem de compra de productes d'economia circular en la "Jornada sobre economia circular al sector sanitari"

El Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC) va participar ahir en la "Jornada sobre economia circular al sector sanitari", organitzada pel Club EMAS amb la col·laboració de la Fundació Salut Empordà, i que va tenir lloc a la sala d'actes de l'Hospital de Figueres.

Aquesta jornada ha estat l'acte de tancament del projecte d'Economia Circular al Sector Sanitari que, amb el suport de la Generalitat i de l'Agència de Residus de Catalunya, ha estat centrat en la identificació de les barreres i les potencials millores per promoure una activitat més circular i respectuosa amb el medi ambient al sector.

La directora de la Central de Contractacions del CSC, Paula Hors, va participar en la sessió, on va parlar, entre altres temes, sobre les barreres i les oportunitats que ofereix el marc legal de contractació i altra normativa en la compra circular. També va explicar com poden ajudar les centrals de contractació a adquirir productes d'aquest tipus. A més, Hors va remarcar la importància de tenir objectius clars i comuns com a organització i va assenyalar que, des de la central de contractació del CSC, s'ha tramitat un expedient de compra circular per a l'adquisició de roba d'uniformitat.

A la jornada també va comptar amb una àmplia participació d'entitats associades: la Fundació Salut Empordà, Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà (SSIBE), la Fundació Sanitària Mollet, el Consorci Hospitalari de Vic, l'Hospital Sant Joan de Déu, l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, la Fundació Hospital d'Olot i Comarcal de la Garrotxa, la Corporació de Salut del Maresme i La Selva, l'Hospital de Granollers, el Banc de Sang i Teixits i el Consorci Sanitari del Maresme.