Organitzem un webinar per presentar els nous microserveis de l'HES i el pla de millora en la gestió del canvi
El Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC) ha organitzat aquest dimarts, conjuntament amb La Unió, un webinar dirigit a professionals d'atenció primària, on s'han presentat els nous microserveis de l'historial electrònic de salut (HES) i el pla de millora en la gestió del canvi del desplegament del HES ambulatori.
Durant la sessió, que va anar a càrrec d'Òscar Solans, de l'Àrea de Sistemes d'Informació del CatSalut, es va destacar l'AXIA, un servei que permet utilitzar l'assistent de suport clínic per al professional assistencial i que anirà incorporant progressivament múltiples agents basats en intel·ligència artificial destinats a ajudar els professionals en el seu dia a dia. Segons va explicar Solans, aquesta eina incorporarà diferents agents d'IA que poden ser d'utilitat en la preconsulta, durant la consulta i en la postconsulta.
Seguidament, es van presentar altres microserveis que ja s'han desplegat parcialment, com la nova eConsulta HES o el nou seguiment clínic HES, i es va remarcar la importància de fer una bona gestió del canvi. També es va parlar de microserveis que es desplegaran en breu, com la prescripció HES o les vies clíniques i el monitoratge dinàmic HES.
Pel que fa al pla de millora en la gestió del canvi, Solans va assenyalar que l'objectiu és garantir un desplegament controlat, segur i escalable de les pròximes iniciatives de l'HES; gestionar el canvi amb accions concretes tècniques, funcionals, formatives i institucionals, i minimitzar els riscos operatius i les possibles resistències dels professionals. Per assolir-ho, es plantegen quatre principals eixos d'actuació: tècnic, funcional, operatiu i de coordinació interinstitucional.
Durant la primera setmana d'octubre, es farà una formació específica adreçada als referents territorials i a tots els referents i directors de les UP de Catalunya.