Abordem la humanització de l'atenció sanitària en l'última Sessió Tècnica CSC
El Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC) va celebrar ahir una nova Sessió Tècnica: "Aproximació institucional a la humanització de l’atenció sanitària: de la teoria a la pràctica".
Hi van participar Marga Garcia, responsable d’Atenció a la ciutadania a l’Institut Català de la Salut (ICS); Maite Olivella, educadora social al Parc Sanitari Pere Virgili, i Ingrid Roca, gerent de Salut Terres de l'Ebre. Montse Solé, directora d’Atenció Intermèdia i Dependència, del Consorci Hospitalari de Vic, va moderar la taula i Josep Mayoral, president del CSC, va donar la benvinguda.
En la seva presentació, Garcia va parlar de les lliçons apreses amb el desenvolupament de l’estratègia d’humanització com a part de la incorporació de l’experiència dels pacients a l’ICS.
“Des de l’ICS, busquem continuar desenvolupant estratègies i eines per a reforçar la presa de decisions compartides, la qualitat de vida i l'apoderament de les persones, i garantir la participació individual i col·lectiva de la ciutadania i dels professionals com a motor de canvi”, va assenyalar.
Olivella va explicar l'experiència el programa d’animació i dinamització d’activitats de cura i benestar del PSPV i va destacar que "el procés d’hospitalització sol tenir un impacte significatiu per a la persona i el seu entorn i, en aquest context, l’estimulació, la comunicació, la interacció social i el temps lliure a l’hospital poden esdevenir actius de salut a explotar”.
Finalment, Roca va abordar l'experiència de l'Hospital Mora d'Ebre i va apuntar que "Els quatre imprescindibles per poder fer realitat la bona práctica de contenció zero és la formació de l’equip, els canvis organitzatius, la inversió i el lideratge institucional".