Organitzem una sessió per aprendre a fer servir el PFEP com a enllaç entre el procés assistencial i la pràctica clínica real
El Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC) ha celebrat avui, conjuntament amb La Unió i amb la col·laboració de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial (SCQA), la jornada "L'enllaç entre el procés assistencial i la pràctica clínica real. L'eina que ens ajuda", que forma part d'un nou Cicle de jornades sobre Qualitat i Seguretat del Pacient.
La sessió, conduïda per Cristina Fontcuberta i Eli Sorribes, de Lin by Leanfontcus, ha tractat sobre el "Plan For Every Patient" (PFEP), també conegut com a Itinerari Clínic, una eina que facilita l'enllaç entre els processos assistencials i la pràctica clínica real i que està basada en una metodologia que permet definir, amb criteris clars, el recorregut assistencial del pacient, identificant punts crítics, desviacions i oportunitats de millora.
Els assistents a la jornada han après a fer servir el PFEP per estandarditzar la pràctica clínica i reduir variabilitats innecessàries, acompanyar els equips assistencials en la definició i millora dels seus processos, i detectar gaps i disfuncions en els fluxos de treball.
Així, tot i la complexitat i especificitat de cada pacient, el PFEP suposa avui una eina eficaç per orientar els processos assistencials cap a les necessitats reals de la persona, amb una visió clínica i operativa integrada, aplicable a qualsevol nivell assistencial.